Vilkår og Betingelser
Handelsbetingelser
Når der handles i foto-bornholm.dk webshoppen
foregår handlen mellem kunde og Photocare Rønne ApS CVR 25298632.
Betaling
Betaling kan ske med betalingskort i forbindelse med bestilling af varen.
Betaling for bestilte varer trækkes først når varerne afsendes fra PhotoCare
Rønne. Der kan aldrig trækkes større beløb end du har accepteret i forbindelse
med bestillingen af dine varer. Betalingsgebyrets størrelse vil altid fremgå i
indkøbskurven samt på ordrebekræftelsen.
Levering
Når du bestiller varer i vores webshop, er leveringstiden følgende:
- Vægbilleder: 3-4 hverdage.
- Lærredsprint: 12-14 hverdage.
- Galleri print: 8-10 hverdage.
- Puslespil: Hvis lager 2-3 hverdage, hvis ikke lager 8-10 hverdage.
Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den
dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse,
når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én
ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del
i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare,
der består af flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os
meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via
hjemmesiden under Returnering, på mail eller telefonisk. I din meddelelse skal
du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte
modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage
efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de
direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er
du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for
varen fra tidspunktet for varens levering. Varen samt emballage skal være
intakt og i samme stand som det blev modtaget.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden
håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og
den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde,
som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er
beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved
fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig
af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du
altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men
ikke tage den i egentlig brug.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til
os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes
denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret,
refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger
(dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden
leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder),
uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den
dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne
aftale. Vi gennemfører en sådan.
PhotoCare Rønne’s forpligtigelser I henhold
bogføringsloven.
PhotoCare Rønne er efter bogføringsloven
forpligtet til at gemme bilagsmateriale. Faktura-bilag hvorpå står
personoplysninger. Eftersom bogføringsloven kræver, at bilagsmaterialet
opbevares i 5 år fra udløbet af det år, hvori varen er købt, må der påregnes, at
personoplysninger afgivet i forbindelse med køb, gemmes af PhotoCare Rønne i 5
år efter udløbet af købs året.
Indsigt, sletning og berigtigelse m.v.
Man kan til enhver tid på begæring, få
indsigt i, hvad PhotoCare Rønne har registreret af oplysninger på dig som kunde.
Kunden har ret til at få slettet de
oplysninger der er, i forbindelse med køb på foto-bornholm.dk, i det omfang
formålet med indsamlingen og opbevaringen af oplysningerne ikke længere er
aktuelt og/eller PhotoCare Rønne i henhold til lovgivningen er forpligtet til
at slette oplysningerne.
Begæring om indsigt, sletning, berigtigelse
rettes til digital.roenne@photocare.dk
Det er tilladt at klage til Datatilsynet over
PhotoCare Rønne’s behandling af personoplysninger vedrørende dig som kunde,
hvis du mener PhotoCare Rønne behandler oplysningerne i strid med lovgivningen.
Reklamation
Har du som privatperson købt en vare hos foto-bornholm.dk/PhotoCare
Rønne, yder vi 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. Som kunde
kan du derfor i op til 24 måneder fra købsdatoen klage over en fejl eller
mangel ved produktet. Det er en betingelse, at den pågældende fejl eller
mangel ikke er en følge af fejlagtig brug eller betjening af varen i strid med
medfølgende manualer eller almindelig sund fornuft eller af, at varen har været
udsat for fysisk overlast eller anden skadevoldende behandling. Du skal
reklamere indenfor rimelig tid, efter at du har konstateret fejlen/manglen. Ønsker
du at reklamere over et produkt, skal du sende reklamationen til: PhotoCare
Rønne, Østergade 23, 3700 Rønne. Du skal vedlægge en kopi af købsfakturaen samt
en udførlig beskrivelse af, hvori du mener manglen eller fejlen består. Er
manglen omfattet af din reklamationsret er du berettiget til at få manglen
afhjulpet, få varen ombyttet, få et afslag i prisen, eller ophæve købet.
Løsningen afhænger af den konkrete situation herunder de omkostninger, der for PhotoCare
Rønne er forbundet med de mulige alternative løsninger af problemet.
Klager kan også sendes direkte til Center for
Klageløsning. Læs mere på www.forbrug.dk. eller til http://ec.europa.eu/odr