Menu
Your Cart

Vilkår og Betingelser

Handelsbetingelser

Når der handles i foto-bornholm.dk webshoppen foregår handlen mellem kunde og Photocare Rønne ApS CVR 25298632.

Betaling
Betaling kan ske med betalingskort i forbindelse med bestilling af varen. Betaling for bestilte varer trækkes først når varerne afsendes fra PhotoCare Rønne. Der kan aldrig trækkes større beløb end du har accepteret i forbindelse med bestillingen af dine varer. Betalingsgebyrets størrelse vil altid fremgå i indkøbskurven samt på ordrebekræftelsen.

Levering
Når du bestiller varer i vores webshop, er leveringstiden følgende:
- Vægbilleder: 3-4 hverdage.
- Lærredsprint: 12-14 hverdage.
- Galleri print: 8-10 hverdage.
- Puslespil: Hvis lager 2-3 hverdage, hvis ikke lager 8-10 hverdage.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via hjemmesiden under Returnering, på mail eller telefonisk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Varen samt emballage skal være intakt og i samme stand som det blev modtaget.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan.

PhotoCare Rønne’s forpligtigelser I henhold bogføringsloven.

PhotoCare Rønne er efter bogføringsloven forpligtet til at gemme bilagsmateriale. Faktura-bilag hvorpå står personoplysninger. Eftersom bogføringsloven kræver, at bilagsmaterialet opbevares i 5 år fra udløbet af det år, hvori varen er købt, må der påregnes, at personoplysninger afgivet i forbindelse med køb, gemmes af PhotoCare Rønne i 5 år efter udløbet af købs året.

Indsigt, sletning og berigtigelse m.v.
Man kan til enhver tid på begæring, få indsigt i, hvad PhotoCare Rønne har registreret af oplysninger på dig som kunde.
Kunden har ret til at få slettet de oplysninger der er, i forbindelse med køb på foto-bornholm.dk, i det omfang formålet med indsamlingen og opbevaringen af oplysningerne ikke længere er aktuelt og/eller PhotoCare Rønne i henhold til lovgivningen er forpligtet til at slette oplysningerne.
Begæring om indsigt, sletning, berigtigelse rettes til digital.roenne@photocare.dk
Det er tilladt at klage til Datatilsynet over PhotoCare Rønne’s behandling af personoplysninger vedrørende dig som kunde, hvis du mener PhotoCare Rønne behandler oplysningerne i strid med lovgivningen.

Reklamation
Har du som privatperson købt en vare hos foto-bornholm.dk/PhotoCare Rønne, yder vi 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. Som kunde kan du derfor i op til 24 måneder fra købsdatoen klage over en fejl eller mangel ved produktet.  Det er en betingelse, at den pågældende fejl eller mangel ikke er en følge af fejlagtig brug eller betjening af varen i strid med medfølgende manualer eller almindelig sund fornuft eller af, at varen har været udsat for fysisk overlast eller anden skadevoldende behandling. Du skal reklamere indenfor rimelig tid, efter at du har konstateret fejlen/manglen. Ønsker du at reklamere over et produkt, skal du sende reklamationen til: PhotoCare Rønne, Østergade 23, 3700 Rønne. Du skal vedlægge en kopi af købsfakturaen samt en udførlig beskrivelse af, hvori du mener manglen eller fejlen består. Er manglen omfattet af din reklamationsret er du berettiget til at få manglen afhjulpet, få varen ombyttet, få et afslag i prisen, eller ophæve købet. Løsningen afhænger af den konkrete situation herunder de omkostninger, der for PhotoCare Rønne er forbundet med de mulige alternative løsninger af problemet.

Klager kan også sendes direkte til Center for Klageløsning. Læs mere på www.forbrug.dk. eller til http://ec.europa.eu/odr

Vi passer på dine data
Hjemmesiden anvender cookies og indsamler persondata om IP, ID og din browser til statistik og marketingformål. Du kan læs yderligere under Privatliv og Cookies